miercuri, 9 aprilie 2014

Dieta hipocalorica

Specialistii considera ca dieta hipocalorica te ajuta sa slabesti in greutate intr-un mod sanatos si echilibrat. De asemenea, aceasta dieta evita efectul de yo-yo - scaderea in greutate si recuperarea rapida a kilogramelor pierdute - intalnit frecvent in curele de slabire si dietele de scurta durata. Este des folosita in tratamentele pentru combaterea obezitatii.

Nu exista restrictii la niciun tip de aliment dar trebuie sa tineti cont de cantitatea de calorii pe care o consumati. Nu trebuie sa ingerati mai multe calorii decat are nevoie corpul dumneavoastra. Se considera ca organismul consuma intre 30 si 60 calorii/kilocorp/zi, in functie de activitatea si profesia desfasurata de persoana respectiva. De exemplu, o persoana de 60 kg, cu o activitate moderata, consuma zilnic 1400 de calorii (60 x 24).
Este important sa respectati cele trei mese principale. Micul dejun trebuie sa fie consistent si sa fie suficient pana spre sfarsitul diminetii. Pranzul trebuie sa fie echilibrat si poate fi incheiat cu un desert dulce. Cina trebuie sa fie usoara (o supa iarna sau o salata asortata vara), pentru a evita organismul sa stocheze energie in exces.
Dieta hipocalorica se va realiza prin urmatoarele cai:
  • restrangerea glucidelor, mai ales a zaharului si dulciurilor
  • reducerea considerabila a grasimilor, fiind permisa doar o cantitate de 50 de grame si aceasta constand mai ales din uleiuri vegetale
  • excluderea totala a bauturilor indulcite si a celor alcoolice
Dieta zilnica trebuie sa contina, in general, 90-100 grame de proteine (carne slaba, branza proaspata de vaci, lapte cremat), 50 de grame de grasimi sub forma de uleiuri vegetale si 150 de grame de glucide. Va trebui sa controlati strict cantitatile de alimente consumate si sa va orientati doar spre alimentele recomandate.
Alimentele recomandate in dieta hipocalorica:

  • sucuri de fructe neindulcite, cum sunt cele din mere, portocale, grapefruit
  • sucuri de legume neindulcite (tomate, telina, cartofi)
  • apa plata sau minerala
  • carne slaba de vaca, vitel, pui sau gaina, porc, iepure, curca
  • ficat de bovine
  • peste slab (salau, stiuca, lin, biban, crap slab)
  • paine, preferabil neagra, in cantitati limitate (maximum 100 de grame pe zi)
  • oua
  • iaurt, lapte de vaca integral, lapte de vaca normalizat, lapte batut de vaca, sana, branza dietetica de vaca
  • grasimi vegetale in cantitate redusa
  • legume - ardei gras, cartofi, castraveti, ceapa, ciuperci, conopida, dovlecei, fasole verde, morcovi, patrunjel radacina, rosii, vinete, ridichi, salata verde, sfecla rosie, spanac, urzici, telina radacina, usturoi, varza
  • deserturi de gelatina
  • compoturi neindulcite sau indulcite cu zaharina
  • fructe - banane (dar cu restrictie, deci mai mult de pofta), caise, capsuni, cirese, grapefruit, gutui, lamai, mandarine, mere, pepene verde si galben, portocale, zmeura, visine
  • sare, dar nu mai mult de 5 grame pe zi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu