luni, 21 septembrie 2015

Viitorul nutritiei

Scopul companiei Herbalife este de a imbunatati sanatatea si starea de bine prin intermediul unui stil de viata sanatos si activ care combina exercitiile regulate cu o dieta echilibrata.

Aceasta trebuie sa aiba un aport controlat de calorii si sa contina toate substantele esentiale, fiind usor de  mentinut.

Astazi, dupa mai multe decade in care s-au succedat diferite tendinte privind dietele - de la cele mai simple, pana la cele mai extreme - tot mai multe persoane incep sa inteleaga ca majoritatea solutiior rapide nu sunt nici sanatoase, nici sustenabile. Dar avand in vedere toate metodele de alimentatie care au aparut in timp, se pune intrebare: care este viitorul nutritiei?

O populatie in crestere

Un studiu a aratat ca populatia globala este in crestere, dar se stie exact cu cat? Sau ce impact va avea aceasta evolutie pentru viitorul nutritiei.

,, In 2013, populatia lumii a atins 7,2 miliarde si se prognozeaza continuarea tendintei de crestere in urmatorii 12 ani. In urma unei analize a reiesit ca in anul 2050 populatia lumii va ajunge la 9,6 miliarde de persoane a declarat Gavin Stainton, director al diviziei Product Inovation, EMEA, Herbalife. Avand in vedere ca aceasta crestere rapida a a populatiei merge mana in mana cu o cerere tot mai mare pentru toate categoriile de alimente, Staiton este de parere ca raspunsul se gaseste in stiinta.

,,Tehnologiile emergente cauta modalitati mai bune de a furniza macronutrienti precum proteine si grasimi intr-o modalitate care este sustenabila si foloseste mai putin din resursele noastre valoroase” spune aceasta.

Confruntarea cu o cerere tot mai mare

Daca luam drept exemplu proteinele, Stainton explica faptul ca numai pentru acestea s-a estimat o crestere a cererii cu pana la 365 de milioane de tone.

,,Proteinele de origine vegetala precum soia si mazarea, sunt considerate a fi cea mai buna oportunitate pentru satisfacerea acestei cereri mai mari,” a declarat el. ,,In cazul surselor complete de proteine, precum carnea de vita, soia, lactatele si ouale, si productia lor per acru de teren agricol, soia se afla in fruntea listei cu 162 kg de proteine per acru, in timp ce din carnea de vita se obtin doar 9 kg de proteine per acru.”

Acizii grasi, omega 3 constituie un alt nutrient esential, despre care Stainton considera ca va putea fi replicat cu ajutorul stiintei si tehnologiei. Surse comune de acizi grasi omega 3 sunt pestele, nucile si semintele. Toate acestea furnizeaza beneficii majore pentru sanatatea inimii si a creierului.

Stainton spune ca exista in prezent evolutii tehnologice care vor permite productia acestor acizi grasi din alge, fapt ce va permite mai multor oameni sa se bucure de beneficiile lor, prin folosirea unei surse regenerabile si sustenabile.

Rolul fitonutrientilor

Recomandarile din prezent pentru o alimentatie buna includ mentinerea unui echilibru sanatos intre macronutrienti: proteine, grasimi si carbohidrati, precum si vitaminelor si mineralelor. Conform lui David Heber, doctor in stiinte. Doctor in stiinte si presedinte al Herbalife Nutrition Advisory Board, in urmatoarele decade atentia se va indrepta tot mai mult catre rolul bateriilor ,, prietenoase” si la felul in care acestea pot contribui la sanatatea intestinala si o nutritie in general buna.

El a explicat ca cercetarile viitoare vor avea ca scop identificarea bacteriilor sanatoase pe care este bine sa le mancam si a felului in care le putem include intr-un plan zilnic de alimentatie, impreuna cu multi dintre antioxidanti (ceea ce numim fitonutrienti care se gasesc in fructe, legume si cereale integrale).

,,Fructele si legumele deschise la culoare contin cantitati concentrate din fitonutrienti care sunt in studiu” a declarat Heber. ,, Fitonutrientii reprezinta varful de lance al unei alimentatii moderne, atat din punct de vedere stintific, cat si tehnologic.”

El a subliniat importanta unui fitonutrient cheie numit luteina, explicand ca se gaseste in legume cu frunze verzi, precum spanacul si se studiaza pentru efectele sale asupra sanatatii creierului.

Sustinand teoria lui Heber, ca cercetarile viitoare probabil ca se vor concentra asupra importantei bacteriilor si a fitonutrientilor. Acesta a explicat ,,ca sanatatea organismului nostru este strans legata de sanatatea intestinala. Tractul gastrointestinal este un ecosistem ce gazduieste 100 de trilioane de bacterii. Acestea formeaza flora intestinala si joaca un rol major in sistemul imunitar - protectia naturala a organismului care ne mentine sanatosi.

El descrie, deasemenea, cum fibrele ( in special cele solubile) joaca un rol semnificativ in mentinerea unui intestin sanatos, oferind o nutritie adecvata atat corpului, cat si florei intestinale. ,, Herbalife va participa in curand intr-un proiect european privin fibrele, denumit FIBEBIOTICS, ca partener industrial”, a deconspirat Stainton. ,, Obiectivul proeictului este de a studia efectele fibrelor solubile asupra sanatatii, cu focus asupra sistemului imunitar si a functiei intestinale”.

Stainton doreste sa sublinieze faptul ca ceea ce priveste nivelul actual al cunostintelor privind macronutrientii, acestia nu trebuie considerate a fi complete, sugerand ca ,, trebuie ca atentia sa fie concentrata mai bine asupra macronutrientilor, proteine, grasimi, carbohidrati si fibre, precum si a felului in care necesarul de fiecare dintre acestia evolueaza in functie de varsta si stil de viata”.

Mentinerea unui stil de viata activ 

Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii, incidenta obezitatii s-a dublat incepand cu 1980, astfel incat nu este o surpriza ca expertii nostri considera drept sarcina cheie incurajarea oamenilor pentru a deveni mai activi. Dupa cum explica Heber, ,, am invatat ca nu este important sa consumam doar vitamine si minerale esentiale, proteine complete si calorii sanatoase, ci ca un stil de viata activ este decisiv, daca nu dorim sa acumulam prea multa grasime si sa ne ingrasam”.

,, Un stil de viata activ reprezinta cheia in mentinerea sanatatii”, a adaugat Stainton. ,, Oamenii de stiinta au demonstrat deja ca reducerea masei musculare apare atunci cand acestia nu sunt folositi, iar ca ritmul de scadere se accelereaza odata cu inaintarea in varsta. Un stil de viata sedentar contribuie la cresterea masei de grasimi si la reducerea functionala a puterii si tonusului muschilor. 

miercuri, 27 mai 2015

Fii gata de primul tău triatlon

Satisfacția terminării unui triatlon e de nedescris, dar ai nevoie de ambiție, muncă, odihnă și alimentație sănătoasă. Dacă știi să înoți, să mergi cu bicicleta și îți place să alergi, nu este decât o chestiune de timp până o să poți să le faci pe toate trei într-o competiție.

Antrenamentele trebuie împărțite în mod egal între cele trei ramuri. Dacă ești la prima ta experiență cu triatlonul, este bine să începi pregătirea cu două-trei luni înainte de concursul propriu-zis. Ciprian Bălănescu, multiplu campion național la triatlon, îți oferă sfaturi pentru a te pregăti pentru prima ta cursă.

PORNEȘTE ÎN CURSĂ

Cea mai dificilă probă este cea de înot. Trebuie să parcurgi 1.500 de metri. Sfatul meu este să apelezi la serviciile unui

instructor de înot. În timpul concursului nu ți se impune un stil anume de înot, însă, dacă vrei să nu ajungi la epuizare după prima probă, e bine să înveți măcar bazele stilului crawl. Pentru bicicletă, este indicat să îți achiziționezi o pereche de pantofi speciali și să discuți măcar câteva aspecte ale ciclismului de performanță cu cineva care se pricepe. Pentru ultima probă, cea de alergat, este bine să ai o pereche de „alergători” buni. Acum ai la dispoziție mii de modele la prețuri rezonabile.

Pe parcursul pregătirii, trebuie să fii conștient de limitele tale. Ia lucrurile treptat, altfel riști să ajungi la epuizare prea devreme și să abandonezi. Totul se construiește cu răbdare, nu trebuie să sari peste diversele etape ale antrenamentelor. În prima săptămână, toate antrenamentele, indiferent de probă, trebuie să aibă o intensitate scăzută. În săptămâna următoare, se combină ritmul lejer cu cel moderat. Apoi, după încă șapte zile, pe lângă cele două etape se introduce și a treia, care presupune o intensitate mai mare a antrenamentelor.

La finalul primei luni, poți deja să faci antrenamente depunând un efort considerabil. Alocă-ți și câteva zile de pauză în această perioadă, însă ai grijă să nu fie consecutive. Și nu uita că urmează să participi la un triatlon, așadar toate cele trei probe trebuie să fie incluse în antrenamentele săptămânale.

Nu doar intensitatea, ci și durata antrenamentelor pentru fiecare probă trebuie să crească gradual. Spre exemplu, la înot poți să începi din prima săptămână cu 20 de minute
și să crești durata cu 10 minute săptămânal. Aplică aceeași regulă și la bicicletă, dar pornește de la un antrenament de 30 de minute. 

După aproape două luni de pregătire, turele de bicicletă ar trebui să ajungă până la o oră și jumătate, într-un ritm moderat. Pentru proba de alergare, trebuie să exersezi câte puțin din fiecare tip de alergare (de rezistență, de viteză și în pantă). Se începe de la 10 minute dacă alergi în pantă sau de la 25 de minute pentru rezistență. Alergarea de viteză se introduce în program abia din a treia săptămână de pregătire, după ce organismul s-a obișnuit cu un minimum de efort. Altfel, dacă te aventurezi de la început pe tărâmul vitezei, riști să faci o întindere urâtă și apoi să fii nevoit să renunți. Planifică-ți două antrenamente pe zi, la probe diferite.

În săptămâna dinaintea cursei, nu exagera cu antrenamentele: odihna este cea mai importantă. Un antrenament pentru fiecare probă, cu pauză de o zi între ele, este suficient. Sfatul meu este ca, în zilele de pauză, să exersezi tranziția. În triatlon, schimbarea între probe este importantă. Cronometrează timpul în care te încalți/descalți, îmbraci/ dezbraci, îți iei casca, îți lași bicicleta în rastel etc. În ziua competiției, nu intra în panică. Este imposibil ca după două luni de antrenament să nu termini concursul, așa că relaxează-te și trăiește bucuria participării.

IA-ȚI FORȚA DIN ALIMENTE

Ceea ce mănânci în lunile de pregătire este la fel de important. Organismul este supus la efort, așa că are nevoie de proteine,
carbohidrați, vitamine și de hidratare. Niciodată să nu sari peste micul dejun. Dacă nu ai timp să îți prepari ceva complicat, apelează cu încredere la înlocuitorii de masă de la Herbalife – shake-uri și batoane – care oferă un aport echilibrat de proteine, carbohidrați, vitamine, minerale și extracte din plante. Poți să iei chiar și cinci mese pe zi, cu o singură condiție: să nu mănânci până te simți sătul.

După fiecare antrenament, este important să te refaci. Stretchingul ajută mult la refacere și favorizează revenirea la normal a tonusului muscular, relaxând musculatura solicitată de efort. De asemenea, poți apela și la alte remedii: o baie caldă prelungită, un somn bun și odihnitor, plimbări lungi în natură, masaj, saună etc. Există însă și varianta în care te poți reface mai rapid. La mai puțin de un sfert de oră după antrenamentele de intensitate mare, eu folosesc Rebuild Endurance de la Herbalife. Conține un amestec de carbohidrați și proteine care mă ajută mult la partea de refacere musculară.

În pregătirea pentru un concurs de triatlon, ai nevoie de energie. Ți-o poți lua din cereale integrale (precum grâul, ovăzul, orzul sau semințele de quinoa), orez brun, paste din cereale integrale, cartofi în coajă, fructe și legume. Eu apelez, de mai bine de un an, de când a început colaborarea mea cu Herbalife, la shake-ul Formula1, preparat cu 250 de mililitri de lapte semidegresat.
Hidratarea are un rol foarte important, atât în timpul antrenamentelor, cât și după. Este bine să bei trei-patru litri de apă pe zi. Pentru a-ți reface cât mai repede rezervele de sodiu,
potasiu, calciu și magneziu pierdute prin transpirație, poți să consumi băuturi de revitalizare special create pentru sportivi, precum Hydrate și Prolong, din gama Herbalife24.

Nu uita de proteine, extrem de importante pentru creșterea și păstrarea masei musculare! Cele mai bune surse de proteine sunt laptele, carnea (ex.: curcan, vită, pui, pește) și proteinele din soia. Leguminoasele ca lintea
și fasolea sunt și ele surse bune de proteine, însă trebuie combinate cu cereale pentru a
oferi întreaga gamă de aminoacizi. Pentru un plus de proteine, poți adăuga în lapte, supe, sucuri sau shake-ul înlocuitor de masă o pudră proteică, precum Pudra Proteică Personalizată de la Herbalife. Consumă atât carbohidrați, cât și proteine cât mai curând posibil după finalizarea antrenamentului, în special în următoarele 30 de minute.

Shake-urile pentru recuperare Herbalife24 Endurance și Herbalife24 Strength pot fi folositoare în acest moment, când apetitul este scăzut. Evită pe cât posibil consumul de băuturi carbogazoase, pâine albă și dulciuri în exces.

PRIMUL TĂU TRIATLON

Pe 19 iulie, eu voi fi la Brașov, la Triatlonul Herbalife. Participanții vor putea să aleagă între proba olimpică (1.500 m înot + 47 km ciclism + 8 km alergare) ori sprint (500 m înot + 27 km ciclism + 4 km alergare) sau să facă echipă cu alți doi prieteni pentru una dintre cele două probe. Am văzut deja traseul, va fi provocator, dar și frumos. 

Mă onorează faptul că sunt imaginea acestui triatlon și sper să nu dezamăgesc. Îmi doresc să câștig, dar mai mult îmi doresc să cunosc și în acest an oameni pasionați de sport, frumoși și ambițioși. În plus, sper ca scopul caritabil al Triatlonului Herbalife să fie îndeplinit. 

Anul trecut, cei 50 de copii aflați în plasament la Centrul de primire în regim de urgență Cireșarii II din sectorul 5, București, au primit 1.000 de euro care au fost folosiți pentru amenajarea terenului de sport. Anul acesta, se dorește achiziționarea de echipamente sportive pentru ei. Sper să se reușească, pentru că acei copii merită acest lucru.


miercuri, 28 ianuarie 2015

Herbalife 24

Ce este Herbalife 24


Herbalife 24 este prima gamă de produse pentru performanță sportivă 24/24, bazată pe cele mai recente studii științifice si potrivită pentru oricine. Fie că îți place să alergi, să mergi la sala de fitness sau ești un sportiv de performanță, Herbalife24 conține toate produsele de care ai nevoie pentru a te pregăti, antrena și recupera după efort.

Herbalife 24 este o linie de produse de nutriţie pentru performanţă sportivă, alcătuită din produse premium, create pentru a satisface nevoile nutriţionale ale sportivilor, dar şi ale persoanelor cu un stil de viaţă sănătos şi activ.

Linia Herbalife 24 a fost creată special pentru a satisface nevoile nutriţionale ale sportivilor, insa produsele Herbalife24 pot fi consumate de oricine. Ele conțin formule speciale şi ingredienți necesari pentru nevoile corpului supus la efort fizic ridicat şi susținut.
Produsele liniei Herbalife 24 folosesc proteine din lapte, o combinaţie de zer şi cazeină, pentru o eliberare rapidă şi de durată a aminoacizilor – perfectă pentru sportivii care doresc să îşi dezvolte masa musculară.

De ce sa alegi produsele Herbalife 24


Herbalife 24 a fost creată ca linie completă de nutriţie pentru performanţă sportivă, satisfăcând toate nevoile pe care le are un sportiv în 24 de ore. În loc să se mai ducă la mai multe companii pentru a obţine produsele necesare, sportivii pot acum să îşi cumpere doar Herbalife24 şi să aibă toate produsele nutritive, în acelaşi loc.
Herbalife 24 este un sistem ce poate fi personalizat, conţinând o multitudine de produse în gamă. Sunt produse ce pot fi folosite de sportivii de orice nivel, indiferent de abilităţi sau activitate.
Toate produsele din gamă se bazează pe cele mai recente şi fundamentate cercetări ştiinţifice. Ele au fost dezvoltate având în minte nevoile sportivilor, iar aromele produselor confirmă acest lucru. Au arome subtile, aşa că sportivii le pot consuma în timpul sau în afara competiţiilor. Un aspect important: fiecare produs este testat pentru depistarea substanţelor interzise în sport, garantând astfel că fiecare cutie conţine doar ce scrie pe etichetă


Despre Produsele Herbalife 24


Formula 1 Sport
Este un înlocuitor de masa excelent la fel ca in cazul Formulei 1 Clasice. Însă Formula 1 Sport a fost dezvoltat cu proteină din lapte, care conţine un amestec natural de proteină din zer, cu eliberare rapidă, şi cazeină, cu o eliberare mai lentă.

A fost ajustata, adăugând L-glutamină, un aminoacid excelent care ajută la dezvoltarea masei musculare – un lucru de pe urma căruia toată lumea poate beneficia. De asemenea, au fost crescute şi dozele de anumite vitamine şi minerale, pentru a face faţă nevoilor metabolice mai accentuate ale persoanelor mai active.

Proteina din lapte conţine un amestec natural de proteină din zer şi cazeină. Proteina din zer este absorbită rapid, în timp ce cazeina este digerată mai lent. Sportivii se bazează pe descompunerea rapidă a proteinei din zer, pentru a oferi aminoacizii necesari refacerii musculare, imediat după antrenament. Datorită acestei combinaţii, proteina din lapte este foarte bună pentru sportivii care caută o sursă excelentă de proteine cu eliberare rapidă şi lentă, care susţin masa musculară.

HYDRATE
Este o băutură hipotonică, cu un conţinut scăzut de calorii pentru a asigura hidratarea optimă.
Hidratarea este cheia performanţei. Reîncarcă-ţi organismul cu electroliţi, pentru o mai bună absorbţie a lichidelor, asigurându-te că eşti hidratat şi pregătit să obții cele mai bune rezultate.
Hydrate are mai puţin de 1g de zahăr şi conține vitaminele din grupul B, care ajută organismul să metabolizeze carbohidrații, lipidele şi proteinele din alimente, furnizând astfel energia necesară reacțiilor celulare. Amestecat cu apă, devine cea mai bună soluție de hidratare, în orice moment.

Prolong
Prolong a fost dezvoltată după o formulă ştiinţifică, pentru eforturi aerobe prelungite sau de intensitate mare, când nevoile calorice cresc. Unii sportivi, ca cicliştii, înotătorii, atleţii şi fotbaliştii pot să ardă şi peste 1000 de calorii pe oră; înlocuirea acestor calorii este esenţială pentru performanţă continuă şi recuperare corectă.

Rebuild Endurance
Este o băutură pentru recuperare care conţine mai mulţi carbohidraţi decât proteine. O portie de 50g are 36g carbohidrați si 10g proteine.

Recuperarea după eforturile aerobe implică două lucruri: completarea nivelurilor de glicogen din muşchi şi refacerea muşchilor afectaţi. Studiile arată continuu că un consum de carbohidraţi după exerciţiile aerobe este esenţial pentru refacerea rezervelor de glicogen. Procesul durează, în mod normal, 24 de ore şi este ajutat dacă, în maxim două ore de la antrenament, se consumă suplimente bogate în carbohidraţi, care ajută la recuperare. Rebuild Endurance mai conţine şi 10g de proteine, care ajută la completarea şi refacerea muşchilor.

Endurance are şi fier, fiecare porţie conţinând 45% din VNR(valorile nutritive de referință). Acest aport, împreună cu o alimentaţie sănătoasă şi nutritivă, ar trebui să îţi ofere o cantitate suficientă de fier pentru a-ţi satisface nevoile, fără a mai fi nevoie să iei suplimente de fier.

Rebuild Strength
Rebuild Strength îi ajută pe sportivi să îşi dezvolte masa musculară, fiind o sursă ideală de proteine cu conţinut scăzut de grăsimi, pentru a completa dieta.
O porție de 50g conține 25g de proteine din lapte.
Rebuild Strength oferă si carbohidraţi cu metabolizare rapidă, dar şi constantă, pentru a genera un răspuns de insulină şi a folosi cele 25,4 g de proteine de înaltă calitate.


Vezi pe Wellness.ro gama de produse de nutriție Herbalife24 care susține performanța sportivă a campionilor 24h/24.